- Case
- Bank
- Garantier
- Marknader
Hemligheten bakom Klättermusens succé i Asien
Friluftsmärket som grundades i Åre på 1970-talet har nu halva sin omsättning i Asien. Så här gjorde Klättermusen succé i öst.
Hemligheten bakom Klättermusens succé i AsienI Exportmagasinet publicerar EKN artiklar om export, finansiering och företagande. Vi vill inspirera och ge tips till företag och banker som har exportaffärer eller just börjat sin resa ut i världen.
Friluftsmärket som grundades i Åre på 1970-talet har nu halva sin omsättning i Asien. Så här gjorde Klättermusen succé i öst.
Hemligheten bakom Klättermusens succé i Asien
SPI Global Play växer stort och designar bland annat ett lekland till den thailändska kungens nya köpcentrum.
Svensk konkurrensfördel i Asien
På butikshyllor på Bali, och i Singapores köpcentrum, är kylarna fulla av skånsk äppelmust. Det är resultatet av Kullamusts tioåriga satsning på att nå 4,8 miljarder asiatiska konsumenter med sin ”exotiska” dryck.
Skånsk must ska bli ett måste i Asien
Svenska N-O-S transporterar servicepersonal till vindkraftsparker långt ute i havet. Efterfrågan är stor och statliga EKN har varit med och stöttat den gröna tillväxtresan.
Uppdraget: Att leverera personal på öppet hav
Ecoride har sålt 125 000 elcyklar till Sverige och Europa. När de behövde en kredit för att hantera likviditeten under vintern föreslog banken ett samarbete med EKN.
Ecoride löser säsongsutmaningen med EKN