- Marknader
- Exportstöd
Verktyget som ser om du är redo för export
Business Swedens digitala verktyg Go Global visar om du har det som krävs – och hjälper dig att ta fram en egen exportplan.
Verktyget som ser om du är redo för exportI Exportmagasinet publicerar EKN artiklar om export, finansiering och företagande. Vi vill inspirera och ge tips till företag och banker som har exportaffärer eller just börjat sin resa ut i världen.
Business Swedens digitala verktyg Go Global visar om du har det som krävs – och hjälper dig att ta fram en egen exportplan.
Verktyget som ser om du är redo för export
Företagare ser ljusare på framtiden och många tror på ökad grön export kommande året. Det framkom i ett panelsamtal under Åre Business Forum.
Indien pekas ut som nästa land att rikta sin export emot
Friluftsmärket som grundades i Åre på 1970-talet har nu halva sin omsättning i Asien. Så här gjorde Klättermusen succé i öst.
Hemligheten bakom Klättermusens succé i Asien
Letar du efter tillväxtpotential kan Indonesien, Filippinerna eller Vietnam vara helt rätt marknad för er nästa exportsatsning.
3 marknader du inte får missa
Gör du affärer i Kina, Bangladesh, Indien eller Pakistan? I EKN:s landriskanalyser hittar du sådant som är bra att ha koll på för flera asiatiska marknader – här är ett smakprov.
Analytikernas Asien-tips
Det finns många skäl för svenska företag att blicka österut. Det finns dessutom mycket stöd att få på vägen – här är fem myndigheter och organisationer som hjälper dig att ta steget till Asien.
Fem sätt att få hjälp med Asien-exporten
Om du funderat på att börja exportera till Asien uppkommer troligen en rad följdfrågor – till exempel: ”Hur gör man?”.
Fem vägar till Asien
Alltfler små och medelstora svenska företag exporterar alltmer varor och tjänster till Asien. Vill ni veta mer om varför det kan vara en god idé och en bra affär? Läs artikeln här!
Fyra skäl att exportera till Asien
SPI Global Play växer stort och designar bland annat ett lekland till den thailändska kungens nya köpcentrum.
Svensk konkurrensfördel i Asien
På butikshyllor på Bali, och i Singapores köpcentrum, är kylarna fulla av skånsk äppelmust. Det är resultatet av Kullamusts tioåriga satsning på att nå 4,8 miljarder asiatiska konsumenter med sin ”exotiska” dryck.
Skånsk must ska bli ett måste i Asien